Dünya nüfusu dengelenmek zorunda. Çünkü nüfusa bağlı olarak ihtiyaç artıyor. Bu dengeleme sistemi zararsız şekilde yapılırsa sıkıntı yok. Ama yapılamadığı taktirde farklı şekilde dengeleme yoluna gidilir. Örnek; savaş, hastalık, kıtlık, afet olayları vs. çoğaltılabilir. Gelişmiş ülke değilseniz, bu nüfus azaltma sisteminde en fazla kaybı yaşarsınız. Şekil a) Ortadoğu.