İş yok değil fakat çoğu iş vasıfsız olarak yapılabilecek işler haliyle sorduğunuzda iş beğenmiyorlar olacaktır. Tabikide üniversite okuyan yüksek lisans yapan birisi asgari ücret ile konfeksiyon'da bir yerde garson olarak çalışmayı kabul etmez.
Güvenlik elemanı , Garson , tekstik çalışanı , fabrika çalışanı gibi Üniversite , tecrübe olmaksızın herkesin çalışabileceği işlerde iş her zaman vardır. Fakat bu alanlar'da asgari ücret alırsınız ve yükselme şansı olmaksızın asgari ücret veya 1 tık üstü ile ömrünüz boyunca yaşarsınız.
Kesinlikle haklısınız yani benden daha fazla okuyanlar vardır elbet yüksek lisans ben dedim bir umuttur lise bittikden sonra okumadım sonra gittim ailemin baskısıyla okudum he okurken zevk aldım mı aldım mesleğim oldu mu oldu ama ben mesleğimi icra edemiyorum Babam diyor havalimanına temizlikci alıyorlar oraya gir Annem diyor benim oğlum okudu temizlikcilikde yaptırmam diyor.
Arkadaşlar hiç. biri küçümsencek bir meslek değil zora kaldım mı eve bakmak için ailene bakmak için elbet temizlikcilikde yapılır çöpcülükte ama insanın bir gururu var bunu kırmıyorlar bunu resmen tuz buz ediyorlar.
Birde en nefret ettiğim şey dayı amca baba yardımı ile mesleği olmayıpda başkalarının mesleğine damlayanlar ya gözünüzü seveyim kul hakkı diye bir şey var hiç mi korkunuz yok Şişli belediyesinde staj gördüğüm zaman bana bir abi demişti buranın yüzde 75i atanıp gelen insanlar değil diye hepsi tanıdık akraba böyle bir şey olmamalı ya torpilin bu ülkeden silinmesi gerekiyor.