Hurafelere girmeden, oyunculuk lisans mezunu olarak tavsiye vereyim; gün aşırı ses açın. Diyaframınızı şişirin ve "na" hecesini olabildiğince uzun ve şiddetli çıkarın. Ses tellerinize yüklenmeyin. Amaç kafa sesinden göğüs sesine geçmeyi sağlamak. Birkaç gün içinde sesiniz gerçek tonunu bulacak ancak periyodik olarak ses açmalısınız. Tabi bunu doğru yapıp yapmadığınıza konuda uzman birinin bakması lazım. Boşuna bağırıyor da olabilirsiniz.

Not: Herhangi bir yiyecek ya da içecek sesinize bir şey yapmaz.