Hocam kıbrıs üzerinden bilmem ama memleketim bulgaristan üzerinden çok araştırdım. Kıbrıs vatandaşı ise eşiniz son 1 sene içinde 180 günü Türkiye sınırları dışında zaman geçirmiş olması gerekir. Bu sayede aracın 2 sene Türkiye'de kalma hakkı doğacaktır. Sonrasında yine aracı sınır dışı yapmanız gerekir.

Eşinizin ailesi getirip size bırakabilir. Fakat aracı vekalet bile verseler kullanma hakkınız yoktur. İlk çevirmede aracı bağlatır ceza ödersiniz ve aracınız sınır dışı edilir. Eşinizin ailesi aracı bırakıp Kıbrıs'a dönerken aracı park halinde bıraktım kimse kullanamaz kağıdı imzalayıp bırakmaları gerekir gümrüğe. Bu kağıdı bırakmazsalar daha sonradan yine ceza yerler.