Kıbrıs 1517 yılından beri Türklerindir.İngiltere yenilgisi sonrası adayı geçici olarak İngilizlere bırakmışız ancak geri alamamışız. ancak adada Türklerin kalması önemlidir.
Büyük önder Atatürkün ifade ettiği gibi Kıbrıs, stratejik olarak ve Türkiyenin ulusal güvenliği açısından çok büyük bir önem taşımaktadır. Adadaki Türk varlığının korunması, Türkiye açısından hayati öneme sahiptir. Kıbrıs kaybedilirse, Türkiye nefes alamaz hale gelecektir. Doğalgaz ve petrol boru hatlarının İskenderun körfezine kadar uzanması, bölgenin ve Kıbrısın stratejik önemini bir kat daha artırmaktadır. Kıbrıs konusunda, bölgenin stratejik önemini yansıtan birçok jeopolitik hesabın yanı sıra Doğu Akdenizdeki doğal gaz yataklarınında hak iddia edeblmemiz için adada Türklerin bulunması şarttır.
Türkiye karşısında adeta Savaş Gemisi gibi duran bu adanın başkalarının eline geçmesi Türkiye için büyük tehdit oluşturur.