hiçbir ülkenin verdiği verilere inanmıyorum. örnek olarak İtalya'ya bakınız. kırılıp geçen bir ülke bir anda vakalar kesildi. siz inanıyormusunuz buna? he gizliden aşı bulup yapıyolarsa eyvallah. ama hiç inandırıcı değil. herşeye rağmen hayat devam ettirilmeli. üreti ticaret ekonomi ve beraberinde oluşabilecek kaosun önüne geçebilmek için tüm ülkeler vaka ölüm sayılarınıa az veriyor.
örnek olarak doktorun verdiği verileri sağlık bakanlığı verse insanlar sokağa çıkmaya korkar. işe giden olmaz. üretim durma noktasına gelir ekonomi çöker. belkide ekmek bulunamayacak hale gelir. unutmayın ilk sokağa çıkma yasağı geldiği cuma günü ülkede nasıl minicik kaos ortamı bile nelere sebep oldu. marketler boşaldı.
Bu pandeminin sebebi sağlık bakanlığı veya hükümet değil. Ancak bu işi en zararla atlatmayı sağlamak devletin görevi.