dünyada her dakikada 6 kişi açlıktan ölüyor. 1 günde çöpe atılan ekmek sayısı 1milyarı aşmış durumunda. baba çocuğunu gezdirirken dondurmacının bakkalın manavın önünden geçemiyor. çocugun canı ister cebinde kuruş yok adamın nasıl alsın. bu hayattaki en kötü şeylerden biri düşünsenize. çocugun birşey istiyor alamıyorsun. karın çocugun açlıktan karnı ağrıyor elinden birşey gelmiyor. çalıp çırpmak istiyorsun yağmalamak istiyorsun ama Allah korkusu var. yapamıyorsun. corona çıkıyor kolonya ya zam ona zam şuna zam. fakir yine ölüme mahkum. zenginin cebi dolsun diye yok yerden zam yapıyorlar. bakkal arkadaşım ekmeğin gelişi 75krş diyor karsı bakkal 1 tlye satıyor kendisi 1.25tl dedim neden? dediki bana fazla kazanmak için. kavga edip konuşmuyorum bile onunla. maske 1 TL zorunluluğu geldi şuan 50krşa satıyorlar. e şerefsizler madem zarar etmiyorsun ne diye 5tlye satıyorsun. kolonyalar 3 5 TL alan yok. bunlar bu dünyada yaşasın biz öteki dünyada beyler gibi yaşayalım ama bu dünyada eziyet çile çekelim. benim isyanım buna arkadaşım. madem bizi bu dünyaya getirdin neden zertüperişan ediyorsun. ele ayağa muhtaç ediyorsun.
Kullarının bir kısmı fırsatcı,sömürücü vs ise yaradanın suçu ne ?
Bana göre herkezi eşit yarattı ama eşitliği bozan kullar..Dünyada herkez birbirine yardım etse.Kan emici insanları sömürenler olmasa bu dedikleriniz olur muydu tabiki de hayir..Peki hepimiz bolluk icinde yasasaydik o zaman niye yaratsin ki Allah.Ben boyle dusunuyorum.Mesela benim annem 39 yasinda bundan 6 sene once ben 24 yasindayken birden bire vefat etti .Olum nedeni iki otopsiye ragmen cikmadi.4 kardes kaldik en kcugu su an 9 yasinda simdi bende bazen diyorum ki bu kucuk kardesimin sucu neydi bizim sucumuz neydi anasiz kaldik .
TAKDİRİ İLAHİ..ALLAH HERKEZİ BİR ŞEYLE İMTİHAN EDER.Herkezin sınavı farklı.Ben böyle düşünüyorum.