Merhaba, ülkemizde puan sistemi neden vardır hala anlamış değilim. Ben herhangi bir sınav sonucu açıklandığında sıralamam ile eski yıllardaki sıralamaları karşılaştırırım tercihimide sıralamaya göre yaparım. Eğer boşta kalma korkusu varsa ; Örneğin 30 tercih hakkınız varsa 10 unu sizin sıralamanızdan yüksek olan yerlere, 10 unu sizin sıralamanızda olan yerlere 10 unuda sizden düşük yerlere yapın . Boşta kalma korkunuz yoksa 20 sini sizden yüksek bölümlere , 5 ini sizin aralıktaki yerlere 5 inide düşük yerlere yapın