Aynı sorular farklı şekilde sorulmaya devam ediliyor.
Bunun tek bir nedeni var.
KATMA DEĞER ÜRETMİYORUZ.
İhracatımızın büyük bölümü düşük katma değerli mallar.
İthal ettiğimiz mallar yüksek katma değerli mallar.
Biz defne yaprağı ihrac ediyoruz. 14 bin ton ihraç ediyoruz 50 milyon dolar kazanıyoruz.
Adamlar bu defne yaprağını işleyip kozmetik krem, ya da ilaç yapıyorlar. ve bize 1 tonunu 100 milyon dolara satıyorlar.
Biz 14 bin tondan 50 milyon dolar kazanıyoruz. Onlar 1 tonday 100 milyon kazanıyorlar.
Adamlar bize 1 tekstil makinesi satıyorlar 300 bin alıyorlar
Sonra bizim 300 bin parça gömlek satmamız gerekiyor ki makinenin parça başı maliyeti 1 liraya yaklaşsın.
Yani bu sorunun nedeni bizim yüksek katma değerli ürün üretememiz.
Bu forumda da script yapıp satan 1000 adam varsa themeforest, codecanyon ya da uluslararası pazarlara girebilen 10 adam var.
Oysa bu adamların 900'ü uluslararası standartta kod yazabiliyor ve malını pazarlayabilecek kadar dil biliyor olsa hepsi dolar kazanır euro kazanır.
Araba, cep telefonu, elektronik farketmez.
Yüksek katma değerli ürünlerin hemen hepsini ithal ediyoruz.
20 gramlık bir 1 tane işlemci ithal edebilmek için 1 ton domates ihraç etmek gerekiyor.
Bu yüzden sürekli cari açık veriyoruz ve borcumuz artıyor.
O yüzden dolar sürekli yükseliyor.
O yüzden devlet dolaylı vergilere yüklenmek zorunda kalıyor bu da araba ve akaryakıt fiyatlarının fırlamasına neden oluyor.
Hepsinin nedeni yüksek katma değerli imalat sanayimizin zayıf olması.