Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İlk defa duydum. Uzmanlar falan ne diyor bilmiyorum ama bana pek mantıklı gelmedi bu su orucu. Önce beyine harika bir savaş verdirmek,psikolojik tahribat direncin kırılması.
Daha sonra da vücudu otolize zorlamak. Bilemedim. Bilimsel çalışma yapılması gerekir.
Konu ile ilgili bir çok bilimsel yayın var.
Bugüne kadar yaşlanma karşıtı deneylerde ömrü uzattığı kesin olarak ispatlanan tek şey kalori kısıtlaması yani açlık.

Bu su orucunun dayandığı temel konu OTOFAJİ denilen bir süreç.
Otofaji vücudun kendi kendini yemesi anlamına geliyor.
Otofaji'nin yani vücudun kendi geri dönüşüm sisteminin gen dizilimini bulan Japon Yoshinori Ohsumi 1996'da bu çalışması ile Nobel ödülü aldı.
Açlığın vücuttak biyokimyasal süreçleri düzenlediği, çok önemli bazı hormonların sadece açken ortaya çıktığı bilimsel bir gerçek.

Yani konu tamamen bilimsel.
Ama açlıkta fayda var deyip kendinizi bayıltacak şekilde oruca girmeyin.
1 haftalık su orucundan önce vücudu ve açlığa direncinizi hazırlamak için 1 günlük 2 günlük ve 3 günlük su oruçları tutabilirsiniz.