Konuyu açan arkadaşın yazdıklarına katılıyorum. . Aşağıdaki tablolar neden bu durumda olduğumuzun bir nevi özeti gibi aslında. Zengin iş adamlarını ayırırsak bu tablo hem yeni girişimcilerin önünde, hem kobilerin hem de esnafın önünde büyük bir engeldir. Çünkü ciddi anlamda Küçük esnaf ve işletmeler için ayakta durmak çok zor. Yapılan siyasi hataların cezasını hemen kesen bir toplum olmadığımız için sürekli acı çekiyoruz maalesef. Seçilen kişilerin bize hizmet etmek için orada olduklarını, maaşlarına kadar bizim ödediğimizi unutuyoruz. Yapılan israfları, hataların bedelini bizim ödediğimizi unutuyoruz. Oysa hatalı yönetimlere gereken siyası cezayı sandıkta halk olarak kesiyor olsaydık her yeni siyasetçi profili de bir öncekinden daha iyi olmak zorunda olacaktı. Dünyanın pek çok yerinde gençler daha fazla imkana sahipken, yaşlılar emekli olunca hangi ülkeleri gezeriz diye planlar yaparken bizim ülkemizde gençler iş bulabilir miyim diye düşünüyor, yaşlılar emekli olunca yeni bir iş daha arıyor. Bizde seçilenlerin ölümü gösterip sıtmaya razı etme politikaları yüzünden herkes aman elimdekinden de olurum korkusuyla haline şükredip sesini çıkarmadan yaşayıp gidiyor. Fakat yeni nesiller geldikçe bu işin değişeceğini düşünüyorum. Çünkü malum internet var, televizyonlarda birşeylerin yayınlanmasını engelleyerek bazı şeyler gizlenemiyor artık. Halk devlet için değil, devlet halk için vardır. Yani devletin halkın refahını yükseltmesi gerekirken, halk devlet içerisinde yer alanların refahını arttırıyor sürekli
Türkiye için Dolaylı ve Dolaysız vergilerin, vergi gelirlerine göre oranları şöyle
Avrupa ülkelerinde dolaysız vergilerin toplam vergi gelirine oranı
Avrupa ülkelerinde dolaylı vergilerin toplam vergi gelirine oranı