Hocam biz 20 milyar dolarlık tarım ihracatı yapıyoruz.
Konya'da biraz büyük Hollanda 95 milyar dolarlık tarım ürünü ihraç ediyor.
Yani aynen dediğiniz gibi 5 kat kötüyüz.
Ama bu bugüne özel bir durumd değil.
Ben 40 yıllık hayatımda kendimi bildiğimden beri 1994 2001 2007 ve bugünkü ile birlikte 4 kriz gördüm.
Yani durum bugüne özel değil.
Ama bugün en vahimi muhtemelen çünkü bu sefer aşırı borçla büyüdük ve borçların vadesi geldi.
Daha önceki krizlerde devletin borçları yüzünden krize girmiştik bu sefer özel sektöre dövizle borçlanma izni verildiği için özel sektör devletten 3 kat daha borçlu.
Hollanda özelinde şöyle bir durumda var. Hollanda'ya niye portakallar diyorlar, çünkü dünyanın en büyük portakal ihracatçılarından birisi veya ikincisi. Ama yanlış bilmiyorsam adamların ülkesinde portakal yetişmiyor bile.