Yok halk vergisini peşine düşsün katma değeri yüksek şeyler üretelim vs. bunlar bana çok optimist geliyor. temelde ülkenin temelinin sağlam olması gerekiyor yoksa bu isteklerin hepsi çok geçici şeyler. ülkede 10 yılda bir kriz oluyor veya ambargo. her krizde ambargoda ülkenin ekonomisi çöp oluyor böyle olunca kurmak istenilen sistemler sürekli sıfırlanıyor. böylelikle kümülatif bir süreç olmuyor. ben ülkeleri satranç oyuncularına benzetiyorum bir tarafta hiç hata yapmadan 50 adım sonrasını 50 yıl sonrasını düşünerek adım atan oyuncular var diğer tarafta kaybetmemek için saçma sapan zaman kazanma hamleleri yapan ülkeler var, Böyle olunca tabi ki gelişim olmuyor nasıl olsun ki ? Ben realist bir insanım ve Türkiye'nin hiç bir zaman istikrarlı bir ülke olacağını düşünmüyorum. umarım yanılıyorumdur.

yazmayacaktım ama duramadım