Dürüst bri yanıt vermeniz gerekir.
Tüm hayatınız boyunca mı böyleydiniz? Yoksa son zamanlarda mı bu hale geldiniz?
Okul dönemlerinizde de ödev yapmama, ödevi son günde yetiştirmeye çalışma, plansız programsız yaşama, maymun iştahla sürekli bir işe başlayıp hemen sıkılma, aynı anda bir çok işle uğraşıp hiç birini sonuca ulaştıramama vs gibi sorunlarınız var mıydı?
Eğer yanıtınız evet ise muhtemelen DEHB hastasısınız.
Toplumca çok görülür, düzensiz yaşayan, tembel denilen, hiç bir işi zamanında yapamayan adamlar genel dikkat eksikliği ve hiperaktivite hastasısıdır. Bu hastalıkta yaş ilerledikçe hiperaktivite kısmı azalır geriye dikkat eksikliği kısmı kalır. Bu tarz kişilerde beynin inanç, dikkat ve organizasyon yeteneklerini yönlendiren ön lobunda dopamin eksikliği vardır. O yüzden yapılacak işleri doğru hiyeyrarşide yapamazlar. Genelde hiç başlamazlar. Başlarlarsa da doğru sırayı izlemedikleri için küçük detaylarda kaybolup vazgeçer bırakırlar. Bir iş yapacağım diye bilgisayarın başına oturup 3 saat sonra kendilerini Arif'in Manchester'a attığı golü izlerken bulurlar. Sorun beyin kimyasından kaynaklanır kendi kendine çözmen falan mümkün değildir. İlaçla, davranışsal ve nörofeedback yöntemleri ile yapılan tedavileri vardır, ömür boyu bu hastalığı yönetmek ile uğraşmak gerekir.
Eğer yanıtınız hayır ise. Yani bu sorunu son zamanlarda yaşamaya başladıysanız muhtemelen bir depresyondasınız.
Depresif hal illa ölüyorum bitiyorum diye gelmez. Bir şey yapmak istememek, uyumak istemek, hayattan zevk alamamak, hedeflerini kaybetmek gibi hislere kapılabilirler. Bu durum sadece iş yapmamak değil, zorunlu ihtiyaçlar dışında evden çıkmamak, sosyal ilişkilerden ortamlardan uzak kalmak gibi kişisel izolasyon halleri ile beraber de olabilir.
Ama bence senin durumun DEHB'e daha çok benziyor. Acıdan kaçınıp zevk alma durumun var. Yani videodan videoya atlayarak günü tüketebilirsin. Eğer depresyonda olsaydın milyon videonun hiç birinden keyif alamayacaktın ve bugün de izlenecek hiç bir şey yok diye video bile izlemeyecektin.
Bu 5 saniye kuralı falan DEHB liler için işe yaramaz. Zaten DEHB liler 5 saniyede kalkabilselerdi DEHB li olmazlardı )))