Arkadaşlar bu tarz konularda net olarak fikriniz , bilginiz yoksa, mümkünse hiç cevap vermeyin. Bu tarz konular önemli konular, insanlara yanlış yönlendirme yapmayın.

Kilo azlığı ya da fazlalığı gibi durumlarda birinci basamak olarak yoklama işlemleri için askerlik şubenize uğradıktan sonra aile hekiminize gidersiniz. Aile hekiminiz sizi tartar. Ek olarak siz de fazla kilolarım sebebi ile askeri hastaneye yönlendirmek istiyorum şeklinde söylersiniz. Aile hekiminiz sizi ilgili hastaneye yönlendirir. İlgili hastanenin askeri bölümü sizin kilomuzu tartar, size bir kağıt vererek hastanede bir doktora yönlendirir. Doktor kağıdınızı kaşeler, Hastanede askeri bölüme o kağıdı tekrar verirsiniz. heyet gününü beklersiniz. Heyet ardından 1 yıl erteleme alırsınız.Toplamda 3 yıl durumun tekrarlanması durumunda askerliğe elverişsizdir raporu verilir.