Birinciye cevabım yok lakin ikinci zaten var.Şöyle ki çin ve amerikan orduları askeri haberleşmeyi en hızlı hale getirmek adına iletişim dalgalarını parçalayıp alıcıda tekrar birleştiriyor.Bunu yapma sebepleri ve geliştirme amaçları ilk olarak askeri sebepler sonra ise uzayda haberleşme süresinin kısaltılması.

Işınlanmada direkt insanın gönderilmesine ise henüz ulaşamadık ve uzunca bir süre ulaşamayacağız.