" Akdeniz üniversitesinde de puan 270 civarı. Sıralama 780.000 civarı. "
Demekki geçen sene o kapıdan en son giren arkadaş 270 puanla 780bin sıralamayla giriş yapmış.
Atıyorum 40 kontenjan var. Bu sene orayı tercih edecek isimler arasında kardeşinizin ilk 40 arasında olması lazım ki o bölümü kazanabilsin.
Şans hocam, bi bakarsınız bu sene 700 binle kapatır bi bakarsınız 900 binle kapatır. Bölümün puanı yapılan tercihlere göre düşebilir veya yükselebilir.
Şu detayı unutmayalım* hatırladığım kadarıyla bazı okullarda taban puan sınırı var. Mesela diyor ki okul 250 puandan yüksek değilsen beni boşuan tercih etme. Onun dışında puanınız 249 olsa bile 349 puanlık bölüme bile başvurabilirsiniz. Taban puan şartı yoksa.
Okumak istediğiniz şehirleri, bölümleri, okulları, "sıralama puanına" göre listeleyin. Sıralama puanı en iyi olandan itibaren tercih edin. Son 5-10 tercihe, kardeşinizin sıralamasına uygun 910bin-1milyon arası okullar yazmaya dikkat edin. Açıkta kalmasın mazallah.
Sistemle ilgili hiç bir fikrim yoktu, şuan kavradım

Bunlara tutmadı dersek 2. tercihe seçim hakkı vs. oluyor dimi?