haber58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sorulan soruyu ve bu sorulara verilen tüm cevapları okudum. Gerçekle ilgisi alakası olmayan bir sürü cevap var. Yanlış bilgi var. Keşke bilen insanlar yazsa da her konuda insanlar 12 den vursa. Amacına ulaşsa. Arkadaşımız İsteğe bağlı sigortalı olduğunu söylüyor. İsteğe bağlı sigortalılık 01.10.2008 tarihinden sonra 4/1-B kapsamında sigortalı sayılıyor. Yani bu Bağkur demek. İsteğe bağlı sigortalılık da 1 yıl ödeme yapmamanız halinde sigortalılığınız son ödediğiniz ay itibariyle sona eriyor. Hiç ödeme yapmadıysanız ve bir yılı geçkinde süre geçtiyse o halde isteğe bağlı sigortalılığınız tescil tarihi itibariyle sona eriyor. Dolayısıyla İPTAL olan isteğe bağlının olduğu süre de Genel Sağlık kapsamında borçlandırılıyor. Borç olunca da sağlık hizmeti alamıyorsunuz ...
-Siz şayet eşinizin sağlık alsın diyorsanız hem iptal olan isteğe bağlı nun dönemi için GSS ödemek de bunu cari aylar içinde ödemek durumundasınız. Süren bir sağlık aktivasyonunuz için. Ancak ben size şunu öneririm.
Siz değil de eşiniz genel sağlık primi ödesin. Ya da gelir testine tabi olsun. Eşiniz üzerinden halletmeye çalışın en azından geçmiş dönem borcunuz çıkmayabilir ...
GSS sigortalı kapsamında borçunuz olsa dahi yıl sonuna kadar devlet hastanelerinden ücretsiz hizmet alabilir siniz, araştırıp görebilirsiniz (sgk yı arayıp da öğrenebilir siniz) ve bu tarz konuların asıl muhatabı böyle forumlar değil gerekli kurumlar dır burdan konu açmak yerine sgk arayıp bilgi almak en doğru hareket olucaktır