Herkes kendini acındırmaya kalkmış da kimse dememiş bu para nereden geliyor diye?
Size verilen paralara nereden geliyor arkadaşlar?
Başka insanların vergilerinden. Devletin kendi parası yok ki.
Devlet öğrencilere kendilerini geliştirip ekonomide bir katma değer üreterek para kazanacak hale gelsinler diye para veriyor.
Öğrenciler para geri istenene kadar hiç bunu düşünmüyorlar.
Size verilen paralar başka insanlara yapılacak hizmetlerden kesiliyor.
Kimse ne kadar çok ödeyeceğimi bilmiyordum demesin.
Dediler ki size ayda şu kadar kredi alırsın mezun olduktan 2 sene sonra ödemeye başlarsın enflasyon kadar da faizi olur.
Bunu bile bile altına imza atıp sonra vay enflasyon çok geldi diye şikayet edemezsiniz.
Aldığınız para başka insanlardan kesilip size aktarılan devlet kaynağı.
İş bulacaksınızi iş yaratacaksınız ve bu parayı geri ödeyeceksiniz.
Devlet bana iş yaratamıyor diyenler var.
O zaman bir siyaset yapın kardeşim, bu ülkede 20 senedir iktidar değişmiyorsa herkes memnun demektir.
İş bulamıyorum diye niye şikayet ediyorsunuz.
Bu ülkede her şehre dandik dandik üniversite kurup sonra dandik üniversiteden mezun olanlara iş bulamayan bir iktidar var.
Şikayetinizi hükümete, iktidara cimere yazın...
Hepsinden önemlisi sakın devletin kaynakları şuraya harcanıyor öğrencilerden para alınıyor demeyin.
Devletin kaynakları verimsiz yerlere harcanıyor ve zarar ettiriliyorsa ona karşı çıkın.
Vatandaşın vergisini oraya haksız yere harcıyorsunuz biraz da buraya bize haksız yere harcayın demeyin.
Bakın bu borçları zamanında ödemeye çalışın.
Eskiden memlekette çok yüksek enflasyon vardı ve bu borçlara standart bir faiz işletilirdi.
Yani bu borçlar senede %50 sabit faizle verilir ama ülkede senede %60 enflasyon olurdu.
Her sene borçlar %10 değer kaybederdi, 6 sene sonra bir 2-3 sene de sen ödemeden kaçtın mı ödemen gereken borç iyice düşük bir rakam haline gelirdi.
Bu sistem değiştirildi. Sen ne kadar ödemezsen borç o kadar artacak.
Faiz silmeye gitseler bile silinecek faiz ancak gecikme faizi olacak ama enflasyon oranında borcun artmaya devam edecek.
Yani ne kadar geç öderseniz o kadar zor ödeyeceksiniz maalesef.
Allah kolaylık versin.
Ama krediyi alıp kullanıp sonra şikayet etmeyin.
İhtiyacım vardı diyerek işin içinde sıyrılamazsınız.
İhtiyacı olduğu için borç almanın o borcu ödememeye bir sebep teşkil etmeyeceğini anlayın.