Yurt dışında yaşamanın çok kolay olduğunu ve herşeyin güllük gülistanlık olduğunu sananlaradır bu yorumum.Emin olun o işler o kadar kolay değil bunu bire bir yaşamış ve yaşanaya devam eden biri olarak söyluyorum.En başta bir atasözümüz var onunla başlım.Davulun sesi uzaktan hoş gelir diye.Bir kere yabancısınız tıpkı sizin Türkiyede yaşayan suriyelilere yaptığınız veya oblar hakında duşunduğunuz gibi avrupanın göbeğinde bile olsanız bu durumu sizde burda yaşıyorsunuz.Sonra uzun bir süreç olan dik konusu.Yorumlardan birinde bir arkadaş sunu demişti Kendi vatandaşı veya dili dört dörtlük bilen varken neden seni seçsin diye aynen öyle burda yapacağın iş slt kademe işler olur oda muazzam yetenekli değilsen yada bilişim teknolojileri alanında üstün yetenekli değilsen o şansında sıfır.Çalışma izninine gelince ben bir sene uğraştım alabilmek için.Aldıktan sonra önce dönemlik veriliyor daha sonra yıllık daha sonra sınırsız oluyor tabi iş yerinde bir maruzat çıkarmadıysan yada toplumda nir suç işlemediysen.En baba avrupa ülkesinde bile alacağın asgari ücret olur oda brut oöarak. Yaklasık 1600 euro dur net elinde kalacak rakam ise 1250-1300 arası bununla kirabı tüm gşderleribş gidermek zorundasın.Tek kişi çalışırsan burda geçinmek cok zor.Kısacası değerli dostum keşke herşey uzaktan görunduğu gibi olsaydı...