Pikselizasyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Birisi aynı işi aynı kalitede 1k'ya yapıyorsa piyasası 10K değildir.

Konuyu açan arkadaş başka bir şeye dikkat etmeye çalışıyor ki haklı. Bunu forumda da gözlemleyebilirsiniz. Ben online bankacılığa girmeye üşendiğim rakamlara bazı arkadaşlar iş yapmaya çalışıyor. Neden? Çünkü muhtaç, ne diyebiliriz...
Bazen işin piyasası 10k'dır ama kaçak çalışanlar yüzünden işsiz kalırsın.
Kaçak işçiler 1500 liraya çalışıyor diye işsiz kalıyorsan asgari ücret askında 1,5k diyemezsin.
Mağazada 100 liraya satılan tişörtü işportada 50 liraya bulduğunda bu tişörtün piyasası 50 lira demek anlamına gelmez.

10k ile 1k yapan arasındaki farklar şu.
İşi 10k'ya yapan adam her ay 900 liradan senede 10800 lira bağkur ödüyor, ofis kirasının %25'i kadar devlete stopaj ödüyor, 10 bin liralık işten zaten kafadan 1600 lirayı devlete o kdv diye ödüyor vs...
Diğer 1k'ya yapan adamların çoğu öğrenci, tüm zorunlu ihtiyaçlarını babaları karşıladığı için babalarının sosyal sigortasından faydalandıkları için ekstradan 1000 lira bile süper geliyor gözlerine.
Eğer devlet bu 1k'ya iş yapan arkadaşların ensesine çöküp sen ticaret yapıyorsan bir tüccar gibi ticari kayıt oluşturacaksın, vergi ve sosyal güvenlik primlerini tam yatıracaksın dese o adamlar da o işi 1k liraya yapamazlar.

Devran döner durur. Bugün 10k lık işi 1k'ya yapan genç çocuklar bir gün adam olurlar. 1k lık işler yapıp bebeklerine mama bile alamayacak hale düşerler. Çünkü o zaman da başka gençler onların 1k lık işini 200 liraya yapmaya başlarlar.