Şirketler bu tarz uygulamaları kullanıcılarının ürünlerini denemeleri ve memnun kalmaları halide ücretini ödeyerek kullanmaları için sunmakta. Burada şirketler nezdinde asıl hassasiyet biz kullanıcıları mağdur etmemek (denemeden para ödeyip sonra paranızın boşa gitmesini engellemek adına). Fakat günün sonunda maalesef bu vb. davranışlarla kullanıcılar şirketleri mağdur etmekte.

Peki burada asıl problem edilmesi gereken 160.000TL gibi bir tutar mı? Yoksa
- ahlaki davranış bozukluğu mu?
- bu hareketi (kendisi yaptığı/doğru gördüğü için) desteklemek mi?
- İslami açıdan değerlendirecek olursak oluşan kul hakkı mı?

Daha fazla derinlere inmeden; Dünya'da yoğun şekilde kullanılan servislerin güzel ülkem ve vatandaşları için deneme süresi uygulamasını yapmaması/yürürlükten kaldırması sanki az bile... (Bkz: https://help.netflix.com/tr/node/16282/tr)

Hakkınızda hayırlısı olsun hocam, umarım siz ve bu şekilde davranan tüm vatandaşlarımız tez zamanda bu kötü eylemlerden vazgeçersiniz...