Hocam devlete göre bu senin bireysel sorunun, az kazanıyorsa yapmayacaksın bu işi şeklinde yaklaşıyorlar. Ya vergiyi ödeyebilir seviyede olmalısın, ya da olmamalısın.

Arkadaşın dediği gibi, takibe girsen bile hemen çağırmıyorlar. Vergi beyan etmemenin çeşitli cezaları var, bir süre bekliyorlar. Bu sürenin sonunu sen bilemezsin 6 ay olur 1 yıl olur ya da daha fazla. Hesaplarına ödeme geliyorsa aylık beyan etmemekten, 3 ay boyunca geldiyse her 3 aylık beyan etmemekten ceza yersin. Üstüne gelen tüm paranın vergisini de gecikme faizi ile alırlar. Ne yazık ki bu konuda bir şey diyemezsin. Bu senin kişisel sorunun.