Savaş çıkmaz savaşlar eskidendi. Şu an ülkeler karşılıklı güç gösterisi yapar sadece. Güçlü ülkeler savaşacakları ülkelere içindeki muhalifleri destekleyerek ve onlara yardım yaparak savaşıyor. Onun için içerisinde bütünlüğü sağlayan ülkelere pek müdahale edemiyorlar sadece ekonomik yaptırım yapabilirler.
Aç kurtlar gibi bekliyor bütün ülkeler düşüne bir tekme hesabı ülke kaosa sürüklendiği zaman bir çok ülke hemen ne kadar ileri uçlarda olan muhalif varsa silah ve para yardımı yaparak kendilerini içten yıkıyorlar.
Şu an savaşacak ülkeler sadece Arap ülkeleri kendi aralarında savaşır. Diğer türlü bir savaş olacaksa dünya savaşı olur.