Sağlam ingilizce geçmişi olan biriyim ve izlediğim ingilizce film sayısı 1000'i geçmiştir. Dizileri saymıyorum bile. Amerikan ingilizcesindeki kalıpların bir çoğunu öğrendim. Geçen hafta ne kadar öğrendiğimi test etmek amacıyla içinde çok konuşma geçmeyen bir aksiyon filmini altyazısız izledim ve neredeyse yarısına yakınını anlayamadım.
Okumak ve yazmak bir yere kadar ama konuşmak 1 ayda öğrenilecek şey değildir. Dilin konuşulduğu bir ülkede yaşasanız bile gündelik hayatta kullanılan 5-10 kalıptan fazlasını geliştiremezsiniz. Bu iş için en az 1 yıllık süre tanımak gerekir.