Dönüş yaptım, detaylı bir açıklamada bulundum.
Pacman paket yöneticisi son kullanıcıya uymuyor bence

Ben yum veya apt-get paket yöneticilerini kullandırırım, syntaxları daha kolay ve paketler daha stabil. Arch biraz daha modifiye edilebilir ama sonuçta tüm Gnu/Linux dağıtımları özelleştirilebilir.
Aaa ayıp ettin şimdi sen gel bi aur tadına bak

şaka maka biraz zor evet ama alias tanımladıktan sonra gerisi kolay