Cevap döndüm ancak size iletilmedi, mesaj kutunuz dolu olabilir mi?
Dönüş yaptım, detaylı bir açıklamada bulundum.
Doğrudur özel imaj ile çözümler üretebilirsin. Ben de aktif linux kullanıcısıyım hemen hemen her türlü dağıtımı, temeli denedim söylemek gerekirse debian genel anlamda daha kurumsal. Kendim arch kullanıcısıyım saf kurulum yapıp özel hazırlıyorum meşakatli iş.
Pacman paket yöneticisi son kullanıcıya uymuyor bence

Ben yum veya apt-get paket yöneticilerini kullandırırım, syntaxları daha kolay ve paketler daha stabil. Arch biraz daha modifiye edilebilir ama sonuçta tüm Gnu/Linux dağıtımları özelleştirilebilir.