Türk ırkının klasik yapısını anlık olarak yaşıyoruz. Herhangi bir sektörde-alanda kar yapılabilecek bir işte veya yeni çıkan bir buluşta-üründe her ne olursa olsun bodozlama dalıp çok kazanmak dışında hiçbir amacı olmamak...
Biri(leri) bir şey bulur veya yapar hemen her yere virüs gibi yayılır herkes o işe dalar.
Hiçbir bilgisi alakası olmadığı halde "Türkiye'nin tek..." diye başlayan sahte ve gereksiz sloganlarıyla o alana girerler. Yeter ki "kar var mı" sorusuna "ooo bak aslında para olcak bu işe gircen" diyecek birilerini görmüşlerse tamamdır.
Aslında piyasa artması dediğimiz şey birinin başka bir araca kıyasla aracına daha fazla para istemesi. Hem de eskiyen yıpranan aracın fiyatını artırması kadar saçma sapan bir durum daha olamaz.
Özellikle düşük modelli veya fiyatı düşük araçlarda çok görülüyor bu olay. Mesela 15 bin tl lik araca 30 bin yazıyor. 30 binlik bir araca 55 bin. 60 binlik araca 98-100 bin yazıyor.
Fakat dikkat ederseniz fiyatı yüksek 100-150 bin tl üzerindeki araçlar bu piyasaya hiç önem vermiyor. Aracı neyse hemen hemen o fiyata bırakmaya çalışıyor veya diğerlerine bakıp ufak artışlar yapıyor. Eğer düşük model araçlardaki artış gibi olsaydı zaten 100 bin tl lik aracı olan kişinin 15 bine 30 yazan gibi, 30 bine 55 bin yazan gibi iki katı yazsaydı 200 bin yazmak zorunda kalırdı.