Şöyle açıklama yapalım o halde.
Şahıs şirketi düşünüldüğü gibi maliyetli bir şey değildir. 500-1000 tl arası masrafınız olur.
18-29 yaş arası ilk işletmenizi kuruyorsanız bağkurdan muafsınız. 1 yıl içinde kendinize bağkur ödemiyorsunuz. Devlet ödüyor.
Ayrıyeten 3 vergilendirme dönemi içinde 75bin tl'ye kadar gelir vergisi ödemiyorsunuz. Aylık 48tl damga vergisi ve muhasebeci ücreti (150-250tl) ödüyorsunuz.
Dikkat etmeniz gereken eğer dükkan tuttuysanız devlete de kiranın %25 ini vermek zorundasınız. Mümkünse ilk aşamada dükkan tutmayı erteleyin.
Detayları muhasebecinizden öğrenin zaten direk sizin için olumlu şeylere yönlendirecektir.
Fatura kesmeniz gerekiyorsa kesinlikle açın
Teşekkür ederim dükkan açmak için değil freelancer yaptığınız işlerde bir sorun olursa vergi veriyorum niyeti ile ama düşük bir ihtimal sorun olması diye düşünüyorum hocam