Diyarbakır'da son bir haftalık süreçte koronavirüs tanısı konulan hasta sayısı 300'ü geçti. İkinci dalga endişesi yaşanan kentteki iki pandemi hastanesindeki bire düşürülen klinik sayısı 5'e çıkarıldı. Yatak kapasiteleri doldu...
Prof. Doktorun dediği;
"Diyarbakır'da artan koronavirüs vaka sayılarına baktığımızda ikinci dalgaya yakın bir durum söz konusu şu an için. Bu hızla devam edersek Diyarbakır ikinci dalgayı da aşacak gibi görünüyor. Nerdeyse vaka sayılarına yetişemez duruma geldik" dedi. + "Özellikle Ramazan Bayramı sonrası ve 1 Haziran'daki normalleşme süreci başladıktan sonra halkımızda rahatlama süreci de başladı. Bu durum vakaların artmasına neden oldu. Ramazan Bayramı öncesinde kliniklerimizi kapatmıştık. Sadece bir klinikle hizmet veriyorduk. Şu an birkaç klinik daha açmak zorunda kaldık. Neredeyse vaka sayılarına yetişemez olduk. Özellikle ilçelerden gelen vakalarla birlikte hastanede kapasitemiz dolmak üzere. Bu şekilde hizmet vermekten zorlanıyoruz. Normalleşme sürecinin başlamasının ardından dikkatimizi çeken bir durum ise toplu yerlerde bulunuyoruz. Sosyal mesafe kurallarına uygulayıp, yeterince maske takılmadığını görüyoruz."
Allah yardımcımız olsun..
Kaynak
beyin bedava:
https://www.youtube.com/watch?v=LA0pRl6wJhs
Ağır konuşmuş gibi olacağım fakat hafta sonu binlerce insan dip dibe ormanlarda,sahil kenarlarında takılıp mangal yaparak,
dışarılarda maskesiz,eldivensiz gezerek, hapşursa, öksürse kendisini sakınmayarak ortalığa bırakması, hem kendisini hem bizi oldukça riske sokuyor.
Böyle bilinçsiz,dikkatsiz,umursamaz olmaya devam ettiğimiz sürece, daha bir çok dalga gelebilir.. ben bunu haftalar öncesinde farklı bir konuda dile getirdim.
Her hafta sonu yasak gelecekti, sen yasak verip iptal edersen, halk aaa diyip dışarı çıkar..
Allah hepimizi korusun.
İşim dolayısıyla dün denizli ve aydına gittim. Resmi kurumlarda dahil maske takan yok. Herkes tokalaşma niyetinde, ankaradan geldim siz burda rahat takılıyorsunuz yinede mesafeyi koruyalım diyorum ha iyi ozaman diyorlar. Tek ciddiye alan anladığım kadarıyla büyükşehirde olanlar.