biraz basit düşünmüşsün ama 80tl havale için adam bahis sitesi yönetiminden yakalandı diye adamın adına atılan havaledenden benim oynadığım düşünülüp şubeden arandım ve uğraştım o kadar...
15 yıldır yapacağım tüm ödemeleri aynı banka hesabımdan yaptım. ne polis çağırdı ne maliye eve geldi. ne için ödeme yaptığına eminsen suç işlemiyosan poliste çağırsa maliye de gelse sorun yoktor durumu açıklarsın olay biter. burada başına gelmiş bazı insanların açtığı konulara attığı mesajlara bakıp dur bundan kaçınayım benim de başıma gelir demek korkunç bir yanlış olur.
Hocam sanırsam aramızda illegal kazanç edinenler var yoksa ibanla falan çağırmazlar, forumda da farklı yerlerdede çok fazla ticaretim oldu. Ben şahsım adına yaklaşık 3 yıldır, babamla birlikte 10 yıldır ticaret yaparız banka hesaplarını ben kontrol ederim daha 1 kere çağıran olmadı. E ticaret siteleri ozaman kaba tabirle altına eder. Günde milyonlarca kişi havale eft yolluyor kredi kartı ile alışveriş yapıyor hadi çıksınlar işin içinden. Söylenilenlere göre e ticaret sitesi sahipleri karakoldan ayrılmıyor sanırım.
D@landırılma olaylarına bakınca çoğunlukla youtube kanalı, Instagram hesabı, adsense hesabı gibi SANAL ürünlerde olduğunu görüyoruz. Olay yargıya giderse ki çoğu burada atıp tutuyor ama sonra dava açmıyor sonuç alınması da çok mümkün değil. Çünkü sanal bir şeyin ticaretini yapmışsınız ve bunu hakime anlatamazsın. Diyemezsin ki 5000 TL değerinde Youtube kanalımı aldı paramı vermedi. Neye göre 5000 lira, sana göre 5000 lira. Hukukta bunun bir değeri yok ki.
Fiziksel bir ürün veya hizmet satışı olsa bunun nisbet edilebilmesi mümkün. Dersin ki adama cep telefonu sattım paramı vermedi ikinci el bunun değeri nedir olmadı gider alacak verecek davası açar icra çıkarır yine alırsın paranı.
Bu bize göre bir değeri olan SANAL şeylerin satışı oldukça bu olaylar bitmeyecek bu kadar basit.
Hocam haklısınız ama kaçırdığını birkaç nokta var. Sanal şeylerin elbette bir değeri var, o kadar yazılım yapılıp satılıyor, lisans satılıyor, reklam satılıyor hepsi faturalı ve kanıtlanabilir. Ben youtube gibi zilliyetliğin kanıtlanması zor olduğu durumlarda mutlaka sözleşme yaparım. Neden alıcı kendini korumuyor şaşkınlığım bu... Bu paralarla dolandırılanlar çok mu kolay kazanıyor bir türlü akıl sır erdiremedim.