Zaten asıl problem İstanbul'a orantısız göç olması yüzünden bu hale geldi. Koskoca 80 milyonluk ülkenin 20 milyonu İstanbul'da. Hal böyle olunca dengesiz bir ekonomi ve şehirleşme ortaya çıkıyor. Devlet büyüklerinin de umrunda değil zaten, umrunda da olmayacaktır bir 50 sene daha. Özellikle Avrupa Yakası gerçekten çok karışık nüfus olarak.
Tam aksine devletin umrunda, özellikle desteklenen bir proje olarak düşünebilirsin. Geçtiğimiz seçimleri zorla tekrarlatmaları buna en büyük örnek. Zaten borsa ve çeşitli kurumların İstanbula taşınması vs hep merkezi hükümet için psikolojik bir destek.