Remzi bey, yapmayabilirim yapısı, kurallı birleşik fiiller grubunda olan bir yapıdır.
Yapı şu şekildedir:
Esas fiil + yeterlilik anlamı veren ( e bilmek) + zaman + kişi eki.

Bu kuralları olan böyle yazılan bir yapı, bu yapıların arasına semantik olarak anlamı güçlendirdiği bariz belli olsa da ek ya da edat gelmesi yazım kurallarına aykırı. Sözel olarak kullanmada bir sıkıntı yok ama yazarken "de" bağlacını yapı arasına koyamıyoruz. Çünkü"de" adı üstünde bağlaçtır ve iki ayrı ya da iki benzer yapıyı birleştirip anlatımı güçlendirmesini bekleriz.

Örneğin,

Ben bu işi yaparım da yapmasına da sana pahalıya patlar.

Mesela burada pekiştirme anlamında kullanılmış. İki benzer ögeyi bağlamış ve bu iki ögede kendi başlarına cümle olacak güçte. Fakat sizin söylediğiniz yapıda bu cümlede olduğu gibi iki yapı yok. "-ebilmek" ek kabul ediliyor. Bu yüzden de bağlaç ile bağlanmasına lüzum görülmüyor.

Ayrıca tebrikler,takın böyle şeyleri kafanıza, dili bilmek güzeldir