"Üniversite mezunu olayım" kafasıyla okuyanların hali ortada. Hiç alakalarının ve ilgilerinin olmadığı bölümü okuyup "işsizim" diye ortada geziyorlar. Örnekleri çok fazla.

Mesela bilgisayar ve yazılımla ilgisi olmayan adam gidip Bilgisayar Programcılığı okuyor. Finalde ödevini parayla yaptığım kaç kişi var sayamadım bile. Sonra çıkıp iş yok diye ağlıyorlar. Senim okuduğun bölümle ne alakan var ki iş olsun?

Üniversite okumak sadece alakanın olduğu bölümde etkisini gösterir. Ben hemşirelik, doktorluk, avukatlık vs. okuyanların hiç işsiz olduğunu görmedim. Çünkü adamların ilgileri var ve okuyup çalışabiliyorlar. Sen gidip "Su ve Su Ürünleri" okursan o okul hiç bir b.ka yaramaz.