Merhaba, üniversiteler her sene bölüm puanlarını günceller. Diyelim ki istediğin bölüm için yeterli puanı alamadın ama vakıf üniversitelerine puanın yetiyor, ilk etapta % kaç burs aldığına bak. Maddi durumunu bilmediğim için bu sana kalmış, benim için para önemli değil tam ücretli okurum dersen de büyük ihtimalle İstanbul içi bir üniversiteye yerleşirsin, benim sınava girdiğim dönemde para olduktan sonra "gel ağam gel" diyen pek çok üniversite vardı hala da vardır...
Para Sıkıntı Değilde Büyük İhtimal AYT Sınavında Başarılı Olamayacağım O Yüzden Türkiyede Okumak Yalan Oldu Bu Sene
Yetenek, ilgi ve değerlerin açısından uygun ve kararlı bir meslek seçimi yaptıysan o mesleği icra edebilmek için gidebilirsin, tavsiye ederim. Süreci iyi değerlendirir ve rehavete düşmezsen başarılı bir hayata da adım atabilirsin kariyer konusunda.
Ancak, "diplomam olsun", "ahan da şu havalı bölümü bitirmiş olayım", "üniversiteye bir an önce geçeyim de bakarız", "üniversitenin özgür ve eğlence dolu hayatına atılayım" ve sair gibi düşüncelerle gireceksen ve illa gireyim diyorsan tavsiye etmem. Boşa parasıyla mutsuzluk satın alan üniversiteli ve üniversite mezunu arkadaşlarımıza +1 olma ihtimalin var.
Kaybı fırsata çevirip (imkanlar elveriyorsa)ilgi ve yeteneklerini keşfedip değerlerini (ki bu değerler meslek ve yaşam değerleri) fark ederek bir yıl daha hazırlanıp devlet hedefiyle yeniden bir sıkı sürece girmen daha uygun olabilir.
Ne yaparsan yap ama forum, çevre tavsiyesiyle iş yapmanı önermem. Burada arkadaşlarımız ve cevren cok degerli seyler soyleyebilir. Kesinlikle kulak tikamamali ve dinlemelisin ama "bu kararin tavsiye verenlerin degil, senin hayatini belirleyecegi" filitresinden gecirerek kabul veya reddet bu tavsiyeleri...
Öncelikle Yorumunuz İçin Teşekkür Ederim.
Ben Lise Son Sınıf Bilişim Teknoloji Alanı Veri Tabanı Dalı Öğrencisiyim Ve Ortaokuldan Mezun Olurken Ailem Beni Anadolu Lisesine Göndermek İsterken Ben Meslek Lisesini Tercih Etmiştim Lise Hayatım Boyuncada Sınıfın En Başarılı Öğrencisi Oldum Ve Kendimi Yazılım Yönünde Dahada Geliştirip Ömrümün Sonuna Kadar Bu İşi Yapmayı Düşünüyorum.