Yetenek, ilgi ve değerlerin açısından uygun ve kararlı bir meslek seçimi yaptıysan o mesleği icra edebilmek için gidebilirsin, tavsiye ederim. Süreci iyi değerlendirir ve rehavete düşmezsen başarılı bir hayata da adım atabilirsin kariyer konusunda.

Ancak, "diplomam olsun", "ahan da şu havalı bölümü bitirmiş olayım", "üniversiteye bir an önce geçeyim de bakarız", "üniversitenin özgür ve eğlence dolu hayatına atılayım" ve sair gibi düşüncelerle gireceksen ve illa gireyim diyorsan tavsiye etmem. Boşa parasıyla mutsuzluk satın alan üniversiteli ve üniversite mezunu arkadaşlarımıza +1 olma ihtimalin var.

Kaybı fırsata çevirip (imkanlar elveriyorsa)ilgi ve yeteneklerini keşfedip değerlerini (ki bu değerler meslek ve yaşam değerleri) fark ederek bir yıl daha hazırlanıp devlet hedefiyle yeniden bir sıkı sürece girmen daha uygun olabilir.

Ne yaparsan yap ama forum, çevre tavsiyesiyle iş yapmanı önermem. Burada arkadaşlarımız ve cevren cok degerli seyler soyleyebilir. Kesinlikle kulak tikamamali ve dinlemelisin ama "bu kararin tavsiye verenlerin degil, senin hayatini belirleyecegi" filitresinden gecirerek kabul veya reddet bu tavsiyeleri...