Enes radıyallahu anhden rivayet edildiğine göre şöyle dedi:
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin vefâtından sonra Ebû Bekir, Ömere:
Kalk, Ümmü Eymen radıyallahu anhâya gidelim, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin yaptığı gibi biz de onu ziyâret edelim, dedi.
Yanına vardıklarında Ümmü Eymen ağladı. Onlar:
- Niçin ağlıyorsun? Allah katındaki nimetin Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem için çok daha hayırlı olduğunu bilmiyor musun? dediler. Ümmü Eymen:
- Ben onun için ağlamıyorum. Ben Allah katındaki nimetlerin Peygamber aleyhisselâm için elbette daha hayırlı olduğunu biliyorum. Ben, vahyin kesilmiş olmasından dolayı ağlıyorum, dedi; Ebû Bekir ve Ömeri de duygulandırdı. Ümmü Eymen ile birlikte onlar da ağlamaya başladılar.
Müslim, Fezâilüs-sahâbe 103. Ayrıca bk. İbni Mâce, Cenâiz 65 - Riyazus Salihin, 453 Nolu Hadis