Yurt dışı telefonu olanlar için sevindiren bir haber geldi. Bununla birlikte TBMM Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Alt Komisyonu Başkanı Sarıkaya, SIM kartlı cihazlar için kayıt süresinin uzatıldığını açıkladı. Normalde 120 gün içinde kayıt altına alınması gerekilen telefonlar için ek 30 günlük daha gelmiş oldu.
Daha önceden alınan kararlı yurt dışından getirilen cihazların 120 gün içinde kayıt altına alınması gerekiyordu. Bu kayıt işlemi için de bir ücret ödemek gerekiyordu. Ancak alınan kararla birlikte, kayıtsız kullanım süresi mayıs ayı itibariyle 30 gün uzayacak.