Ben bu tarz konuları dikkatle takip ediyorum ve ürün ya da hizmet alırken kararlarımı etkiliyor. Hatta kullanıcılara notlar da ekliyorum. Eminim benim gibi davranan bir çok kullanıcı da vardır. Yani demem o ki firmalar aslında yazdıklarıyla işletme kültürüyle alakalı bir imaj da sergiliyorlar. Konuda servis sağlayıcı firmaların yazdıklarında hiçbir yanlış yok. Dedikleri gibi otomasyon işleyişi var. Sürelere göre komutlar gerçekleşiyor. Bu da gayet normal, anlaşılabilir durum. Fakat konudaki tatsızlık müşteri odaklı olmayan hizmet anlayışı. Bana göre anlaşılamayan kısım tam olarak burasıdır. Yani konuda kimse veresiye çalışalım ya da para vermeden hizmet alayım dememiş zaten. Hizmet süresi dolacağından haberdar olmak istemiş. Firmanın elbette böyle bir zorunluluğu yok ama sonuç olarak bir mağduriyet oluşmuş ve firma, belki bir müşteri kaybetmiş. Baktığımızda kazanan olmamış. Çok da dağıtmak istemiyorum ama kimse slider'ına parayı veren düdüğü çalar yazmıyor. Bu bilinen bir şey zaten. Kardeşim işine geliyorsa kafasıyla da müşteri kazanılmaz. Bu süreçte mümkünse son yedekleri iletelim, işlem sırasına alıp yedekleri kontrol edelim, 1 ay bizden olsun gibi bir yaklaşımla o müşteri belki 5 sene daha kalacak.
Özetle demek istediğim naçizane ben bir müşteri olarak, müşterilerine yaklaşımı daha iyi olan firmaları tercih ediyorum. Hizmet kapsamını artırmak, maliyetleri de artırabilir ama daha anlayışlı yaklaşımlar sizlere daha fazla müşteri kazandıracaktır.