musbay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kendimden örnek vereyim. Sisteme girmeye karar verdiğimde bugün oturduğum ev 150.000 TL idi. Ben 18 ay sonra parayı alacağım için 200.000 TL'ye girdim. Tahminlerimde bir miktar yanıldım, evi ancak 210.000'e aldım. Bu nedenle organizasyon ücreti farkı ödeyerek rakamı 220.000'e çıkardım. Bana maliyet toplam 220.000+12.000 TL civarında oldu.

İlk bakışta her şey iyi gibi; çünkü 220.000 lira aldım ve hepi topu 3 yıl için 12.000 lira fark ödedim.

Aslında bankayla hemen hemen aynı rakam geldi Nasıl mı?

Eminevime girdiğim gün, bankadan kredi çekseydim evimi 150.000'e alacaktım. Üstüne 70-80 Bin civarı faiz ödeyecektim. En azından kafam rahat olacaktı...

Daha ne kadar net anlatılabilir, bilemedim..
Banka kredisi ile bu şirketlerin finansman maliyetini karşılaştırmak için kimin kime ne zaman ne kadar verdiğini ve evin ne zaman teslim alındığını tek tek çıkarmak lazım.

Banka ile arasında çok temel bir fark var:

Banka satıcıya direkt para veriyor, evi de o anda alıyorsun. Sonra vade ne ise taksit taksit ödüyorsun.

Bu şirketlere giriyorsun, evvela kendin para ödüyorsun bir süre taksit taksit. Paran enflasyonla eriyor. Sonra ev alabilirsin diyorlar, alıyorsun, yine taksit ödüyorsun fakat muhtemelen bu sefer taksitler artıyor.

Bankada evi anında alıp kullanmaya başlarken, bu şirketlerde bir süre evsiz kalıyorsun.

Bankaya hiç para vermeden evi alıyor, sonra ödüyorsun. Yani bankaya sen borçlusun sürekli. Bu şirketler bir süre sana borçlu kalıyor. Bu şirketler kamunun üstü bir denetimi altında mı? Hayır... Özel bir korumaları yok. Evi almadan önce ödediğiniz paralar, şirket batar ya da batırılırsa üzerine soğuk su içersiniz. Ama batmadı diyecekler. Ama batabilir! 🙂 Bir virüs hepimizi evlerimize tıkacak dese biri, gülerdik. Bu şirketlerin batma ihtimali, bundan çok daha yüksek hâlbuki.

Bu sistem rahmetli Emin Bey tarafından icat edilmiş değil. Almanya'da bu iş zaten yapılıyor ama bankalarca yapılıyor. Bauspar sistemi... O kadar sıkı denetim altında ki her şeyiniz güvencede. Bizde de bu işin bu şekilde yapılması gerekiyor ama açık ve net söylüyorum, kimsenin umrunda bile değil. Yani buraya para yatıran, yatıracak kişiler de kimsenin umrunda değil. Laftan anlamayan Çiftlik bank mağdurları ile üzülerek, acıyarak dalga geçtik hemen hepimiz. Lütfen diyorum. Yapmayın... Allah beyin vermiş. Sağlam sistemler varken çürük yolu seçmeyin, üzülürsünüz. Sizi kimse düşünmese de siz kendinizi düşünün çünkü her koyun kendi bacağından asılır!