Selamlar,
Öncelikle son konunuzu inceledim, oldukça başarılı bir proje, tebrik ederim. Daha da geliştirilebilir, yabancı dil opsiyonları eklenerek yurt dışı bazlı da satış kaynakları oluşturulabilir.
PHP mi
ASP.NET mi tartışması yıllardır süre gelen konu, net bir cevap bulunamadığı için, haliyle tartışma da bitmiyor
Siz bazı avantajları ve dezavantajları yazmışsınız. Ben de çok farklı bir açıdan yaklaşayım;
ASP.NET 'in size sunduğu en önemli kolaylıklardan birisi IDE desteğidir. Visual Studio, yazılım geliştiricilerin büyük bir çoğunluğu tarafından dünyanın en gelişmiş IDE'si olarak kabul edilir. Herhangi bir harfi yazıp Ctrl+Space kombinasyonunu kullandığınızda size kullanılabilecek tüm method/fonksiyon/property vb. bilgileri açıklamaları ile birlikte getiriyor. Öte yandan arkasında Microsoft desteği var, e son dönemde Core ile birlikte Cross Platform desteği de geldi. Bundan iyisi, şamda kayısı olarak nitelendirilebilir.
Ama öte yandan, PHP geliştiren, yıllarını veren yazılım uzmanı arkadaşlarımız da der ki, e tamam da PHP open source, özgürlük dünyası. C#'ta kapalı kaynak, hemen hemen bütün eklentiler paralı, yardım almak çok zor, makale ve eğitim çok az.
Aslında buraya Phyton, Ruby, Java vb. programlama dilleri ile ilgili de bazı notları yazmak isterdim ama konu çok uzar
Bu konudaki önceki postlarda da yanıtlamaya çalışmıştım aslında bu soruyu, netice olarak diyeceğim şudur ki, hangi programlama dili olursa olsun, bir tane programlama dilinde uzmanlaştıktan sonra diğerlerine geçişiniz çok kolay olur. Ama biraz birini biliyorken, biraz da ötekine bakarsanız, işte o zaman çorba olur herşey
Bütün programlama dillerinde syntaxlar farklı gibi gözükse de, pek çoğu C syntax değil midir? Nereden geldiği belli yani.
Burada benim en çok önem verdiğim konu, programlamanın mantığını kavrayabilmek. Ondan sonrasında birden fazla programlama dilinde uzmanlaşmak çok zor değil.
İyi çalışmalar dilerim