Son peygamber, Hz.Muhammed Mustafa SALLALLÂHU ALEYHİ VE SELLEM'e ne kadar çok selam verirsek o kadar kazançlıyız.
(Allah'ın selamı, rahmeti, merhameti onun üzerine olsun)
Bakın konu ile ilgili harika bir hadis-i şerif
Übey İbni Kâb radıyallahu şöyle dedi:
Gecenin üçte biri geçince, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem uyanıp kalktı ve şöyle buyurdu:
İnsanlar! Allahı zikredin! Yeri yerinden oynatan birinci sûr üflenecek. Arkasından ikincisi gelecek. Ölüm bütün şiddetiyle gelip çatacak. Ölüm bütün şiddetiyle gelip çatacak.
Übey diyor ki, Hz. Peygambere:
- Yâ Resûlallah! Ben sana çok salavât-i şerîfe getiriyorum. Acaba bunu ne kadar yapmam gerekir? diye sordum.
- Dilediğin kadar, buyurdu.
- Dualarımın dörtte birini salavât-i şerîfeye ayırsam uygun olur mu? diye sordum.
- Dilediğin kadarını ayır. Ama daha fazla zaman ayırırsan senin için iyi olur, buyurdu.
- Öyleyse duamın yarısını salavât-i şerîfeye ayırayım, dedim.
- Dilediğin kadar yap. Ama daha fazla zaman ayırırsan senin için hayırlı olur, buyurdu.
Ben yine:
- Şu halde üçte ikisi yeter mi? diye sordum.
- İstediğin kadar. Ama artırırsan senin için hayırlı olur, buyurdu.
- Öyleyse duaya ayırdığım zamanın hepsinde sana salavât-ı şerîfe getirsem nasıl olur? deyince:
- O takdirde Allah bütün sıkıntılarını giderir ve günahlarını bağışlar buyurdu.
Tirmizî, Kıyamet 23