Aslında bunun sebebi çok açık..

Eleştiri herkese yapılmalı herkeste eleştiriyi kabul edip ders almalı bunda herkes hem fikir.
Ama biz toplum olarak eleştirmeyi beceremiyoruz.
Eleştirecez derkenaslında karşı tarafın kalbini kırıyoruz , Sürekli iğneliyoruz , sürekli kendi fikirlerimize uymayanları aşağılayarak eleştirdiğimizi sanıyoruz.
Bir siyasi görüşü olan başka siyasi görüşü olanı eleştirirken mesela diyorki işte sizin gibiler! , Kaç para maaş alıyon? , Vay şucu bucu , Biri birine Makarnacı , Öbürü ötekine Putçu , diğeri Dinci !
Dine inanan birine ARAPÇI inanmayana vay DİNSİZ !

Yani demem o ki bak kardeşim şurdada şu var diye eleştirmiyoruz İĞNELİYORUZ ! KÜÇÜK DÜŞÜRÜYORUZ ! HAKARET EDİYORUZ ..
Ama ne hikmetse kimse bunu kabul etmiyor , Hatta ve hatta insanları yaşadıkları yere göre , Irkına göre , Tenine göre , yediklerine gezdiklerine göre yargılıyoruz.
Acaip bir milletiz. O yüzdende eleştiri safhasına gelemeden kavga ediyoruz.