ortada bence kesinlikle ticaret var.
Belirtmiş olduğum durumda bilgi ticareti söz konusu ve birçok şeye sebep olabiliyor. Tamam pm isteyip görüldü atan arkadaşlara karşı bu durum uygulanması fazla kaçabilir fakat belirtmiş olduğum durumda; işleme başlanma kısmı veya ürünü teslim etme aşaması kalmışken hiçbir şekilde dönüş sağlanmaması, büyük sorunlara sebep oluyor. Belki ben ürünümü o kişiyle anlaştım diye başkası almak isterken başkasına satamadım? Daha sonra diğer almak isteyen arkadaşa hocam alacak arkadaş vazgeçti buyrun ürün dediğimde adam bana ''ben başka bir x ürününü aldım'' cevabını neden vermesin? Benim ticaretim neden aksasın ki?
Eğer iş yada ürün ile ilgili bir anlaşma yapıldıysa tabi ki ticaret var. Yani ticaret puanı verilebilmeli. Onun harici müsade edilmemeli.