Eğer bugün şu dakika en üst makamından tutunda tüm vatandaşlarımıza kadar aklımızı başımıza alırsak ve çözüm odaklı akılcı haraket edersek minimum 3-6 ay. Aksi bir durumda süreç uzar gider. Zaten virüs tamamen çözülse bile artık dünyada virüsten önceki toplumsal, siyasal ve ekonomik yapı kolay kolay eskisi gibi olmaz mutlaka hayatımız üzerinde etkileri olacaktır. He ama diyorsan ki normale dönmesi çıkıp bir kafamıza göre keyfimize göre ne zaman kahve içeriz, çay içeriz onun için dediğim gibi bugün şu dakika herkes aklını başına alırsa minimum 3 ay olacak şekilde toparlarız gibi.

2 hafta diyenler olmuş, 1 ay diyenler olmuş ama bu arkadaşların hayal gördüğünü belirtmek isterim ve uyanmalarını dilerim. Virüse karşı anında sert ve ultra önlemler alan Japonya, Güney Kore gibi ülkeler bile 4-6 haftada anca durumu kontrol altına alabildiler bakın virüsü yok ettiler demiyorum kontrol altına alabildiler diyorum. Türkiye'nin aldığı önlemlerin bu ülkelerin aldığı önlemler ile kıyaslanması olası bile değil, aynı şekilde toplumsal bilincide buna dahil ediyorum.