Tarihe tanıklık ediyor olabiliriz.
Fransız Devrimini yaşayanlar bir çağın değiştiğinin farkında değillerdi.
Bu virüs ekonomik ve siyasal olarak yeni bir dünya düzeninin kurulması anlamına gelebilir.
Sokağa çıkma yasağı ilan edip cep telefonlarını gözlemeye başlayan ülkeler var.
Bu işin 2 ay sürmesi dünyadaki ülkelerin hepsinin yıllık gelirlerinin %20 civarı azalması demek.
Dünya ciddi bir ekonomik buhrana girmek üzere.
Ölümler bittiğinde, herkes bağışıklık kazandığında bile virüsten önceki hayata dönmek 1-2 seneyi bulur.
İnsanlar işsiz kalacak, şirketler batacak, fabrikalar kapanacak böyle giderse.
Bizim gibi ülkelerde şirketlerin çoğu 2 ay ödeme gelmedi mi iflası çekerler.
Geçen sene seçim döneminde seçimi kazanmak için merkez bankasının yedek akçelerini kullananlar gerçekten bir global afette parayı nereden bulacaklar merak ediyorum.

Son olarak bu salgının ardından tüm devletler birleşip Çin'e ambargo uygulamalı.
Canlı hayvan pazarlarını kapatıp, sürekli salgın hastalık çıkaran kültürünü düzeltene kadar Çin'e tüm dünyanın ambargo uygulaması lazım.