Bu konuda insanların elbette bazı vazgeçilmezleri olabilir. Ancak şunu söylemekte gerekir. vBulletin bir zamanlar popüler olarak ülkemizde tercih edilen bir sistemdi bunu kabul ediyorum. Ancak son zamanlarda yapmış olduğu iyileştirmeler ve kendi içerisinde yaşamış olduğu sorunlar ile birlikte diğer yazılımların gerisinde kalmıştır. Forum yazılımları adına bir çok sistemi kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim. IPS sistemi dahil 2x - serisinden sonra 3.x - 4.x sürümlerinde ciddi yol almış bir sistemdir. Bunun ile birlikte XenForo kendi alanında stabil ve fonksiyonel kullanıcı dostu yapısı ile bir çok büyük forumu da bünyesine katmıştır. R10 evet büyük bir forum belki gelecekte sistemini değiştirme kararı da alabilir.

Şöyle bir analiz yaparsanız artık vbulletin için destek veren web sitelerinin de azaldığını hatta güncelliğini yitirdiğini görebilirsiniz. Oysa XenForo sistemi için günümüzde bir çok deneyim sahibi insanlar bu konuda yarışır durumdadırlar. Sistemleri kötülemiyoruz elbette ama artık analiz yaparak doğru neticeleri elde edebiliriz.