İbni Ömer radıyallahu anhümâ’dan rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

“Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir.”

Buhârî, Ezân 30; Müslim, Mesâcid 249. Ayrıca bk. Nesâî, İmâmet 42; İbni Mâce, Mesâcid 16



Cemaat ile namaz kılmak, tek başımıza kıldığımız namazdan 27 kat daha faziletli ise, o zaman neden tek başına namaz kılıyoruz? Öncelikle bir cami alışkanlığı kazanmalıyız. Camiye gitme şansımız yoksa da evde; eşimiz, kardeşlerimiz, annemiz, babamız ya da arkadaşlarımızla cemaat olup, namazı beraber kılalım inşallah. Bu sevaptan yararlanmamak, akıl karı değil.