Ebû Abdurrahman Abdullah İbni Mes`ûd RADIYALLAHU ANHÜMA (Allah ondan razı olsun) şöyle dedi:
Hz.Muhammed Mustafa SALLALLÂHU ALEYHİ VE SELLEM (Allah'ın selamı onun üzerine olsun):
- Allahın en çok beğendiği amel hangisidir? diye sordum.
- Vaktinde kılınan namazdır diye cevap verdi.
- Sonra hangi ibadet gelir? dedim.
- Ana ve babaya iyilik ve itaat etmek buyurdu.
- Daha sonra hangisi gelir? diye sordum.
- Allah yolunda cihâd etmek buyurdu.
Buhârî, Mevâkît 5, Cihâd 1, Edeb 1, Tevhîd 48; Müslim, Îmân 137-139. Ayrıca bk. Tirmizî, Salât 14, Birr 2; Nesâî, Mevâkît 51