Ebû Abdurrahman Abdullah İbni Mes`ûd RADIYALLAHU ANHÜMA (Allah ondan razı olsun) şöyle dedi:

Hz.Muhammed Mustafa SALLALLÂHU ALEYHİ VE SELLEM (Allah'ın selamı onun üzerine olsun):

- Allah’ın en çok beğendiği amel hangisidir? diye sordum.

- “Vaktinde kılınan namazdır” diye cevap verdi.

- Sonra hangi ibadet gelir? dedim.

- “Ana ve babaya iyilik ve itaat etmek” buyurdu.

- Daha sonra hangisi gelir? diye sordum.

- “Allah yolunda cihâd etmek” buyurdu.

Buhârî, Mevâkît 5, Cihâd 1, Edeb 1, Tevhîd 48; Müslim, Îmân 137-139. Ayrıca bk. Tirmizî, Salât 14, Birr 2; Nesâî, Mevâkît 51