Hocam ağır gelir bence bu öneri yeni başlayan biri için. Bana kalsa Assembly'le PIC üzerinden direkt yazması lazım da.

Ya da PLC falan.
İf else kod yapısını öğrenip 2 3 pratik ile uzamlaşacağını düşünüyorum. En kolay yazılım dilidir ve plc nin başlangıç noktasıdır